Comunicat del PCE en el 41 aniversari de la matança d'Atocha

El PCE crida al record d'aquests militants comunistes que van donar la seva vida per la llibertat, la justícia i la democràcia al nostre país.

El 24 de gener es compleix el 41 aniversari de l'assassinat a mans de terroristes d'extrema dreta dels advocats laboralistes de Comissions Obreres i el Partit Comunista d'Espanya al seu despatx del número 55 del carrer d'Atocha. El PCE, com cada any, vol retre homenatge al record d'aquests militants comunistes que van donar la seva vida per la llibertat, la justícia i la democràcia al nostre país.

Aquest episodi de la nostra història col·lectiva, punt d'inflexió en la lluita per la democràcia i contra la dictadura franquista, ha de servir com a exercici de memòria en un moment en què les llibertats i els drets socials es veuen amenaçats precisament per aquells hereus del franquisme que avui segueixen governant Espanya.

Avui més que mai, quan de nou veiem amenaçats els nostres drets essencials en l'àmbit laboral, sindical, educatiu o sanitari per la política de retallades imposada contra la classe treballadora, reivindiquem la seva memòria i el que la seva lluita va suposar per al moviment obrer.

Cada 24 de gener recordem a Javier Benavides, Serafín Holgado, Àngel Rodríguez, Javier Sauquillo, Enrique Valdelvira, advocats i sindicalistes morts en aquest acte terrorista, així com als seus companys ferits de gravetat Dolors González, Luis Ramos, Alejandro Ruiz-Huerta i Miguel Sarabia. Serveixi el seu exemple per recordar el preu que van haver de pagar els treballadors del nostre país en la lluita de la democràcia i el llegat que hem de preservar els que ens sentim els seus hereus.

Si el ressò de la seva veu s'afebleix morirem. A la preservació d'aquells que són la memòria democràtica del nostre país, i un exemple per a les generacions futures, seguirem dedicant el nostre afany.

Font: Mundo Obrero

Etiquetes de comentaris: , ,

G+

Col·labora!