realitat

Una empresa de Madrid paga per tuitejar contra el president de Veneçuela

El diari espanyol "El Confidencial" va donar a conèixer que a Espanya una agència de publicitat paga a usuaris de la xarxa Twitter per crear una campanya mediàtica en contra del president veneçolà Nicolás Maduro.

Una tuitera espanyola, amb desenes de milers de seguidors, rep un correu electrònic. En ell, una dona li explica que des de la seva empresa duran a terme una campanya a les xarxes socials amb el hashtag #DemasiadoMaduro.

La referència al president de Veneçuela, Nicolás Maduro, és evident: "El que necessitaríem per la teva banda seria que fessis RT a un tuit en què apareixeria un objecte i el copy [l'autor del tuit] diria que està massa madur. Poden ser unes sabatilles velles, una fruita madura, etc. No hauries d'esmentar ni a Veneçuela ni res relacionat amb política, volem treure ferro a l'assumpte dotant els tuits de normalitat utilitzant objectes quotidians i deixant entreveure que ja ha arribat el moment de 'jubilar'. Em podries passar pressupost per aquest retuit?".

Va indicar el diari que en cap moment se li diu a aquesta usuària que, de compartir dit tuit, ha de marcar l'acció com publicitària, cosa que contradiu els mateixos termes amb què a xarxa social pretén evitar la publicitat encoberta. A més, també pot estar incomplint la Llei de competència deslleial i la Llei de Serveis de la Societat de la Informació.

L'al·ludida sembla bastant allunyada del perfil que potser busquen, així que recorre a la ironia en la seva resposta: "Actualment només faig campanyes amb les quals estic plenament d'acord o aquelles sense ànim de lucre o amb finalitats benèfiques, pel que considero que el meu pressupost per a aquest treball no pot baixar dels 100 milions d'euros, com els 100 milions de morts pel comunisme. Quedo a l'espera de la seva resposta. Rebi una cordial salutació".

L'agència que està darrere de la campanya


Darrere d'aquest e-mail es troba una treballadora de DeQuéBuzz, una agència de publicitat especialitzada a contractar 'influencers' per a diverses campanyes en línia i en xarxes socials. Amb seus a Ciutat de Mèxic i Madrid, l'agència ha treballat anteriorment per a companyies com Google, Coca-Cola, Baileys, Gillette o l'ONG Aldeas Infantiles, entre d'altres.

A Espanya, segons ha pogut saber aquest diari, han estat diversos els usuaris de Twitter que han rebut l'oferiment de la campanya per part de l'agència. Tots ells compten amb desenes o fins i tot centenars de milers de seguidors, encara que molts d'ells també tenen una altra cosa en comú: no semblen precisament vinculats a la dreta veneçolana. Queda per saber si aquesta selecció de tuiters ha estat erràtica o precisament buscada.

Font: El Confidencial via Aporrea

Etiquetes de comentaris: , ,



Més articles




Segueix-nos

Comparteix

Tw
Fb

Tradueix


edita

Comunistes de Catalunya

Comunistes de Catalunya


Les coses són senceres allò que aparenten, i darrera d'elles... no hi ha res.

Jean-Paul Sartre