Comunicat de Comunistes de Catalunya amb motiu del 28 de juny: "50 anys d'Stonewall, la lluita continua"

Comunicat de Comunicat de Comunistes de Catalunya amb motiu del 28 de juny, Dia Internacional de l'Orgull LGTB.

Comunistes de Catalunya reafirmem aquest 28 de juny el nostre compromís i lluita per la consecució de la igualtat real i efectiva de totes les persones i la no discriminació per raó de gènere i/o orientació sexual.

En el context capitalista i patriarcal actual que mercantilitza els nostres cossos i vides, intentant desarticular i buidar de contingut el discurs transformadors i les mobilitzacions... és més important que mai que les comunistes continuem portant el fil roig als espais feministes i de lluita LGTB.

Aquest any, sota el lema unitari "Seguim la revolta", es commemora el 50 aniversari de Stonewall, data de referència en la lluita per l'alliberament LGTB. Fruit de la lluita i el treball a les institucions hi ha hagut un avenç en el reconeixement i condicions de vida del col·lectiu, però estem encara lluny, d'una situació real de vides dignes i igualtat. Cal dotar de recursos i fer efectiva la llei 11/2014 i en un moment de reconfiguració de l'extrema dreta i irrupció a l'administració pública, hem d'estar alerta i preparades per fer valdre la nostra integritat, ni un pas enrere.

Com sempre defensem amb la lluita feminista, no podrem avançar cap a un escenari de plena igualtat i drets socials en el marc d'una societat capitalista, per això només un trencament amb el sistema i l'empoderament de la classe treballadora garantirà unes condicions de vida dignes i lliures, per a totes.

Aquest 28 de juny, la lluita continua.

Àrea de Feminismes

28 de juny de 2019