realitat

Les quatre fotografies que va mostrar Iván Duque a l'ONU per acusar Veneçuela eren falses

L'exèrcit de Colòmbia va confirmar que són falses tres de les fotos mostrades pel president de Colòmbia, Iván Duque, en el seu informe presentat a la 74 Assemblea General de Nacions Unides, i que servien com a prova "irrefutable" del suport que rebien de part del Govern veneçolà els grups il·legals del veí país. Addicionalment a això, el diari El Colombiano informa que hi ha una quarta imatge que també seria falsa i que va ser treta de context en aquest informe.




"La portaveu del ministeri de Defensa es va disculpar aquest divendres amb AFP via telefònica i va reconèixer que en total hi ha almenys tres fotografies de l'agència al dossier, que no s'ha fet públic completament", ha informat l'agència francesa en una nota de premsa.

La quarta imatge falsa mostra a guerrillers de l'Exèrcit d'Alliberament Nacional (ELN), suposadament, amb nens en l'estat Táchira. No obstant això, El Colombiano, va assenyalar que aquesta imatge la va utilitzar en un dels seus treballs sobre el reclutament de nens per part de grups rebels al departament de Cauca, al Pacífic colombià, i que va ser publicat el 7 de juny del 2015.

"Aquesta informació no és de l'ELN a Veneçuela, és a Cauca, la vam obtenir el 2015 en exclusiva al Cauca, ens la va passar intel·ligència militar", ha assenyalat a AFP el periodista d'El Colombià i autor del reportatge, Javier Alexander Macías.

Per suavitzar la polèmica el Ministeri de Defensa de Colòmbia va emetre un comunicat en el qual assenyala, que "es van trobar en l'informe algunes fotos de caràcter il·lustratiu, el propòsit és donar suport al disseny gràfic d'aquest, que pertanyien a agències i que mantenen la solidesa del fons del contingut del dossier".

Resum de les fotos que no van ser preses a Veneçuela sinó a Colòmbia

Foto 1.- Duque va voler mostrar en l'informe lliurat al secretari general de l'ONU, António Guterres, un suposat enfrontament ocorregut a Bolívar el 2018 entre membres de l'ELN amb bandes veneçolanes. Però la imatge és de la regió colombiana de Catatumbo, i va ser capturada pel fotògraf de l'AFP Luis Robayo. "Aquesta foto la vaig prendre el 20 de setembre de 2018 a un viatge que vaig fer a la regió del Catatumbo per fer un reportatge", va afirmar el periodista.

Foto 2.- Una altra imatge del mateix periodista d'AFP a la regió del Chocó, també zona del Pacífic colombià.

Foto 3.- Del fotògraf Raúl Arbreda a dissidents de l'exguerrilla FARC a Guaviare, plans colombians. Les fotos van ser preses en territori colombià i no a Veneçuela, asseguren els professionals.

Foto 4.- Que mostra el suposat adoctrinament de membres de l'ELN a Táchira és de 2015 i no de 2018 com va afirmar Duque. A més, és a la regió del Cauca i va ser presa pel mateix servei d'intel·ligència de Colòmbia.

Duque es va rentar les mans sobre les mentides en què està basat el seu "dossier" afirmant que: "Per què la foto hi és? Perquè és una foto de context, i el dossier té tantes fotografies de context com a pròpies de la intel·ligència colombiana".

Font: PSUV

Etiquetes de comentaris: , , , ,



Més articles




Segueix-nos

Comparteix

Tw
Fb

Tradueix


edita

Comunistes de Catalunya

Comunistes de Catalunya


Les coses són senceres allò que aparenten, i darrera d'elles... no hi ha res.

Jean-Paul Sartre